راهنمای جامع سایز بندی لباس و کفش

راهنمای جامع سایز بندی لباس و کفش
راهنمای سایز لباس و کفش به صورت جامع مخصوص خرید اینترنتی به همراه ذکر نکات مهمی که باید به آنها توجه داشته باشید.

راهنمای جامع سایز لباس و کفش

زمانی که قصد خرید آنلاین لباس و کفش رو دارین، احتمالا یکی از دغدغه های اصلی شما انتخاب لباس یا کفش با سایز مناسبتون هست. شما باید بتونید متناسب با سایز بدنتون، بهترین گزینه رو انتخاب کنید. برای این کار نیازه تا با نکات، معیارها و روش انتخاب سایز لباس و کفش آشنایی کافی داشته باشید. در ادامه مطلب به طور کامل این موضوع رو توضیح میدیم.

راهنمای سایز لباس 

ابتدا با نکات و راهنمای سایز لباس شروع میکنیم: 

سایز لباس

سایز دور گردن 

برای این کار متر را دور گودی گردن خودتون به فاصله یک سانتی‌متر از سرشونه نگه دارید، به طوری که بین گردن و متر فضایی وجود نداشته باشه و حس تنش یا خفگی هم نداشته باشید. متر رو مسطح نگه دارید و از یک زاویه اون را ببینید. 

سایز دور سینه 

برای داشتن اطلاعات دقیق‌تر در مورد سایز بدنتون، لازمه که بخش سینه رو به دقت اندازه بگیرید. توجه داشته باشین که متر یا وسیله‌ای که برای این کار استفاده میکنید، به صورت صحیح از زیر بغل‌های شما عبور کنه. ضمناً حواستون باشه که متر رو نه خیلی شل و نه خیلی سفت بگیرید؛ چرا که در هر دو حالت ممکنه اندازه گیری نادرست در بیاد. بهتره این روش اندازه‌گیری رو چندین بار تکرار کنید تا از دقیق بودن نتایج اطمینان حاصل کنید.

سایز دور کمر 

مورد مهم بعدی در راهنمای سایز لباس، بررسی سایز کمر هستش که برای اندازه‌گیری دور کمرتون با استفاده از متر یا خط کش، نقطه‌ای که ۵/۵ سانتی‌متر بالاتر از ناف واقع شده رو پیدا کنید.بعد متر رو از اون نقطه به دور کمر بذارید و سایزتون رو از همون ناحیه اندازه بگیرید. برای اندازه‌گیری دقیق‌تر دور کمر، توصیه می‌کنیم متر رو کمی شل نگه دارید و از این روش برای اندازه گیری درست استفاده کنید. 

سایز دور باسن 

برای اندازه‌گیری دور باسن، پاهاتون رو جفت کنید و متر رو دور برجسته‌ترین قسمت باسن نگه دارید. برای اندازه‌گیری دقیق دور باسن، بهتره که متر رو کمی شل نگه دارین. 

به این صورت می تونین سایز دقیق بخش های مختلف نیم‌تنه بالا و کل بدنتون رو بفهمید و بر این اساس، خرید راحت‌تری داشته باشید. 

حالا با توجه به جدول زیر میتونید سایز لباس مناسب خودتون رو انتخاب کنید:

راهنمای سایز بندی لباس

راهنمای سایز مقالات

راهنمای سایز کفش 

بعد از راهنمای سایز لباس، نوبت به راهنمای سایز کفش میرسه. برای اندازه گیری سایز پا به منظور انتخاب کفش مناسب، روش های مختلفی وجود داره که در ادامه یکی از روش‌های اصلی و رایج رو آموزش میدیم.

۱. ابتدا یک کاغذ رو با نوار چسب به زمین بچسبونین، به گونه‌ای که نزدیک دیوار قرار بگیره. اگر پای شما از یک ورق کاغذ بزرگتره، دو تکه رو به هم بچسبونید تا یک سطح بزرگ‌تر رو در اختیار داشته باشید. حواستون باشه که کاغذ روی زمین دچار لغزش نشه تا اندازه‌گیری دقیق‌ انجام بشه. همچنین مطمئن بشید که وزن کامل بدن تون رو روی پاها برده باشید. 

۲. حالا یک پا رو روی کاغذ بذارید و پاشنه خودتون رو به سمت دیوار قرار بدین.

۳. طرح کلی پاتون رو با علامت روی کاغذ مشخص کنید. اگه نیاز بود از یک فرد دیگه برای این کار کمک بگیرید. 

۴. با استفاده از خط کش، بلندترین و عریض‌ترین نقاط پاهاتون رو اندازه بگیرید. 

۵. این مراحل رو دقیقا برای پای دیگر هم تکرار کنید. امکان داره اندازه پای دوم بزرگتر از اندازه پای قبلی هم باشه که این مورد طبیعیه. 

در نهایت با توجه به جدول زیر بر اساس جنسیتتون، سایز کفش مناسب خودتون رو انتخاب کنید:

سایز کفش ها راهنما

نکات اندازه گیری سایز پا برای خرید کفش 

برای انتخاب سایز کفش متناسب با سایز پای خودتان، حتما به نکات زیر توجه داشته باشید: 

توجه داشته باشید که اگر سایز پای شما با یکی از دوستان یا اعضای خانواده یکسان هستش، این به معنای ضرورت خرید کفش با سایز یکسان نیست. چون باید بدونید که علاوه بر طول، موارد دیگری هم در اندازه‌گیری سایز پا تاثیر گذاره.

توجه داشته باشید که بهتره اندازه‌گیری پا در شب انجام بشه؛ چرا که به علت فعالیت‌های روزانه، معمولا تورم پاها در طول روز بیشتره و در روز نمی تونید سایز اصلی پاهاتون رو متوجه بشید.

ارتفاع پاشنه کفش هم در انتخاب بوت‌های با پاشنه بلند و چرم اهمیت داره. معمولا بهتره بوت رو یک سایز بزرگ‌تر انتخاب کنید تا پاهای شما در کفش راحتی بیشتری داشته باشد.

اگه مشکلاتی مثل صافی کف پا، فاسیای کف پا و … دارید، لازمه که کفش شما بزرگتر از اندازه معمولی باشه تا با مشکل مواجه نشین.

در نهایت فرم پا هم معیار مهمی در انتخاب سایز کفشه. پاهایی که به عنوان "low volume" شناخته میشن، ممکنه سایز کوچکتری نسبت به پاهای "high volume" داشته باشن. پس به فرم کلی پاهایتان توجه داشته باشید. 

مدل پا برای کفش

در این مطلب سعی کردیم تمام نکات و روش های اندازه گیری سایز لباس و کفش رو بررسی کنیم و در مجموع یک راهنمای سایز لباس و کفش جامع رو در اختیار شما قرار بدیم تا بتونید موقع خرید اینترنتی، بهترین گزینه رو متناسب با سایز پا یا بدن تون انتخاب کنید. پس حتما به این نکات توجه داشته باشید و طبق روش های ذکرشده پیش برید تا نتایج دقیقی حاصل بشه.

برای خرید انواع کفش و لباس های باکیفیت و با قیمت مناسب به صورت اینترنتی، می تونید از فروشگاه ورناس به صورت غیر حضوری و حضوری خرید کنین و بر اساس سلیقه خودتون، محصول مورد نظرتون رو سفارش بدین تا در طی چند روز کاری درب منزل به شما تحویل داده بشه.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد