راهنمای تیپ اسپرت برای عروسی

راهنمای تیپ اسپرت برای عروسی
تیپ اسپرت مردانه برای رفتن به عروسی، نیاز به کفش کالج، کفش کتانی، شلوار بنگال و پیراهن مناسب دارد. برای آشنایی با نکات و ترفندهای این تیپ جذاب همراه ما باشید.

راهنمای تیپ اسپرت مردانه برای عروسی

انتخاب لباس و استایل مناسب برای آقایانی که به مهمانی یا عروسی می‌روند، می‌تواند یک موضوع چالش‌برانگیز باشد. در چند سال اخیر اغلب مردان دوست دارند به جای پوشیدن لباس‌های رسمی برای مهمانی، تیپ اسپرت داشته باشند. تیپ‌های اسپرت مردانه ایده‌های زیادی برای استایل مردانه دارند، به همین خاطر بیشتر آقایان این نوع استایل را دوست دارند. همچنین این تیپ اجازه می‌دهد شما لباس‌های مختلف بپوشید، جذاب باشید و کمتر از سن واقعی‌تان به نظر برسید.

استایل مردانه

انواع تیپ مردانه در مجلس عروسی

دعوت به عروسی به معنای همراهی با زوجی است که قصد شروع زندگی مشترک را دارند. حضور هر مهمان در این عروسی از قبل پیش‌بینی شده، به همین خاطر تیپ شما به‌عنوان یک مهمان اهمیت زیادی دارد. چرا که انتخاب استایل و تیپ مناسب احترام به میزبان خواهد بود. به طو کلی انتخاب لباس برای آقایان به‌عنوان مهمان عروسی در سه دسته کلی قرار می‌گیرد.

  • تیپ رسمی: این تیپ با کت و شلوار اتو کشیده و پیراهن کلاسیک همراه است. بیشتر ساقدوش‌های داماد تیپ‌های رسمی را برای همراهی با داماد انتخاب می‌کنند. ضمن اینکه برای این تیپ‌ها، بیشتر از رنگ‌های تیره استفاده می‌شود.
  • تیپ نیمه‌رسمی: در این نوع تیپ‌ها ممکن است از یک کت یقه باز به همراه شلوار جین استفاده شود. این نوع تیپ شما را از حالت یکنواختی و خشکی تیپ‌های رسمی جدا می‌کند. در واقع این تیپ‌ها طوری برنامه‌ریزی می‌شوند که در ترکیب آن‌ها یک کت با شلوار غیر رسمی یا شلوار رسمی با پیراهن غیر رسمی استفاده شود.
  • تیپ‌ اسپرت: تیپ اسپرت مردانه در مهمانی و مجلس عروسی بسیار پرطرفدار است. بیشتر آقایان سبک آزاد را برای حضور در مهمانی می‌پسندند. این موضوع باعث شده به تیپ اسپرت مردانه علاقه‌مند شوند.

چرا استایل مردانه اسپرت؟

انتخاب تیپ اسپرت مردانه برای عروسی شاید در نگاه اول کمی گیج‌کننده به نظر برسد. بیشتر آقایان از  استایل اسپرت عروسی چنین تصویری دارند که قرار است تیپ اسپرت خیابانی داشته باشند، اما واقعیت این است که این تیپ با استایل اسپرت خیابانی تفاوت زیادی دارد. این تیپ می‌تواند حالت رسمی داشته باشد، اما همچنان اسپرت باشد

تیپ اسپرت دست شما را برای تغییر، تنوع و تجربه سبک پوشش جدید باز می‌گذارد. البته هر نوع تیپی برای ایده‌آل شدن نیاز به رعایت الگوهایی دارد که در ادامه به الگوهای استایل اسپرت نیز اشاره می‌کنیم. این الگوها به جذابیت و شیک شدن بیشتر کمک می‌کنند.

ایده‌های مهم استایل مردانه

اید‌ه‌های مهم تیپ اسپرت مردانه

قوانین سنتی در مورد عروسی رفتن، استایل خاصی را به به آقایان پیشنهاد می‌کند. مثلاً کراوات مشکی یکی از اصلی‌ترین اکسسوری‌های آقایان برای رفتن به عروسی است. این موضوع چند دلیل مهم دارد. اول اینکه کراوات مشکی نشان می‌دهد که شما حالت رسمی عروسی را به‌خوبی حفظ کرده‌اید. دوم اینکه این کراوات با توجه به نوع رنگی که دارد، می‌تواند با انواع لباس‌ و پیراهن ست شود. این موضوع در مورد رنگ‌های دیگر کراوات کمی سخت‌تر است. سوم اینکه هر نوع تیپی حتی تیپ اسپرت ممکن است به کراوات نیاز داشته باشد. بنابراین برای رفتن به عروسی بهتر است قانون کلی یعنی استفاده از کراوات مشکی یا تیره را رعایت کنید.

اگر اهل کراوات بستن نیستید، می‌توانید از پاپیون تیره استفاده کنید. پاپیون‌ها شما را کمتر از سن واقعی‌تان نشان می‌دهد، ضمن اینکه باعث جذابیت بیشتر می‌شود. البته پاپیون بیشتر برای استایل اسپرت مردانه مناسب‌ است، ضمن اینکه بیشتر برای آقایانی که بین دهه 20 تا 30 هستند، استفاده می‌شود.

کت و شلوار تاکسیدو

کت تاکسیدو، شلوار تاکسیدو و پاپیون را با هم بپوشید. این نوع لباس پوشیدن جذابیت ظاهری خوبی دارد و یک تیپ اسپرت مردانه است. واقعیت این است که هر مراسم، مهمانی و تشریفاتی، نیاز به سبک خاصی از لباس پوشیدن دارد. تیپ مجلس عروسی نیز بهتر است با استایل مخصوص عروسی همراه باشد. شما به‌عنوان آقایی که به عروسی دعوت شده، بهتر است تناسب لباس با عروسی را با اکسسوری‌هایی مثل پایپون، سنجاق برگردان، پیراهن، کفش و... نشان دهید. با انتخاب استایل متناسب با عروسی به حاضرین و میزبان نشان می‌دهید که تناسبات مهمانی را به‌خوبی رعایت کرده‌اید.

اگر کراوات مشکی را برای تیپ اسپرت انتخاب کردید، بهتر است تاکسیدو مشکی یا آبی تیره بپوشید. این نوع رنگ‌ها بیشترین هماهنگی را با کراوات مشکی دارند. اگر مجبورید رنگ دیگری بپوشید، سعی کنید این رنگ تا حد امکان تیره باشد.

کفش‌های آکسفورد تیپ اسپرت شما را کامل می‌کنند. این کفش‌ها جذابیت ظاهری‌تان را بیشتر می‌کنند. اگر می‌خواهید استایل اسپرت‌تان بیشتر نشان داده شود، کفش‌های لوفر را انتخاب کنید. این کفش‌ها معمولاً از چرم طبیعی تولید شده‌اند و طراحی زیبایی دارند. آقایان برای رفتن به عروسی بهتر است کفش‌های رسمی مثل لوفر، آکسفورد، چرمی و مخملی را انتخاب کنند. این نوع کفش‌های رسمی استایل اسپرت شما را خراب نمی‌کنند، بلکه آن را تکمیل نیز می‌کنند.

یک پیراهن یقه‌دار بپوشید. اگر قصد دارید کراوات مشکی ببندید، نباید تی‌شرت، تی‌شرت یقه‌دار و پیراهن یقه نواری بپوشید. پیراهن تاکسیدو بیشترین هماهنگی را با کراوات، پاپیون و کت تاکسیدو دارد. این پیراهن‌ها برای استایل اسپرت مردانه مناسب هستند، چرا که یقه‌ای مناسب برای بستن پاپیون و کراوات دارند.

کت و شلوار غیر کلاسیک

دوخت کلاسیک تیپ شما را رسمی‌تر می‌کند، بنابراین بهتر است از کت‌ و شلوارهایی با دوخت غیر کلاسیک برای تیپ اسپرت استفاده کنید. دوخت‌های غیر کلاسیک می‌توانند دوخت‌های ناموزون و نامتعارف باشند، ضمن اینکه شما می‌توانید رنگ‌های خاصی را برای دوخت یا خرید این کت و شلوارها انتخاب کنید. کت و شلوارهای غیر رسمی معمولاً از پارچه‌های پشمی سبک و پنبه‌ای تولید می‌شوند.

کت و شلوارهایی که برای تیپ اسپرت عروسی می‌پوشید، ویژگی‌های خاصی دارند. این کت و شلوارها در مدل‌های اسپرت معمولاً کتان هستند. واقعیت این است که پارچه‌های کتان و جین می‌توانند اسپرت بودن تیپ شما را بیشتر نشان دهند.

کفش اسپرت

خوشبختانه کت و شلوارهایی با دوخت غیر رسمی و غیر کلاسیک، امکان استفاده از کفش اسپرت را فراهم می‌کنند. کفش اسپرت می‌تواند از اصلی‌ترین نمادهای تیپ اسپرت باشد. شما می‌توانید به‌خوبی کفش اسپرت خود را با کت و شلوار غیر کلاسیک ست کنید.

اکسسوری‌های مردانه

اکسسوری‌های مردانه هم می‌توانند به‌اندازه لباس در تیپ اسپرت مردانه اهمیت داشته باشند. استفاده از یک ساعت براق، کمربند براق یا یک دستمال برای جیب کت می‌تواند تیپ اسپرت شما را جذاب‌تر کند. در بیشتر موارد اکسسوری‌ها برای تکمیل کردن تیپ به کار می‌روند. مثلاً کفش یا لباس شما دوخت اسپرت دارد، با این حال ظاهر جذاب ساعتتان، اسپرت بودن تیپ‌تان را بیشتر نشان می‌دهد.

پیراهن اسپرت

بیشتر آقایان تصور می‌کنند که باید حتماً با کت و شلوار، پیراهن دکمه‌دار بپوشند. این قانون و قاعده در تیپ اسپرت وجود ندارد. کافی است یک بار هم که شده کت خود را با پیراهن یقه بسته یا پلیور بپوشید و از این تغییر لذت ببرید. این نوع تیپ‌های مردانه می‌توانند استایل مناسبی برای عروسی‌های فضای باز مثل باغ، ساحل و... باشند.

نکات مهم برای تیپ اسپرت

برای تیپ اسپرت مردانه چند نکته مهم را در نظر بگیرید:

  • تیپ اسپرت می‌تواند شما را جذاب، خوش‌تیپ و خوش استایل کند، اما این تیپ برای هر نوع مجلس عروسی مناسب نیست. گاهی اوقات شما به‌عنوان یک کارمند به عروسی همکاران دعوت می‌شوید. در این حالت، احتمالاً ظاهر رسمی برای شما مناسب‌تر است، چون همکاران‌تان در مجلس عروسی حضور دارند. از طرفی به احتمال زیاد بیشتر کسانی که به عروسی دعوت شدند، لباس رسمی پوشیده‌اند.
  • ملاحظات و شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید. تیپ اسپرت بسیار زیباست، اما انتخاب لباس مناسب با شرایط دمایی نیز مهم است. اگر هوا سرد است، بهتر است کت و شلوار پشمی بپوشید. اگر هوای گرم یا معتدل است، می‌توانید از کت و شلوارهای کتان استفاده کنید.
  • تیپ شما برای ورود به مهمانی و مجلس عروسی اهمیت زیادی دارد. با این وجود، راحتی شما نیز مهم است. این لباس و کفش قرار است چندین ساعت همراهتان باشد، بنابراین علاوه بر زیبایی، خوش‌دوخت بودن، طراحی متفاوت و... باید راحت باشد، چون در غیر این صورت به شما اجازه تحرک، رقصیدن و... نمی‌دهد. از طرفی تنگ بودن یا آزار‌دهنده بودن کفش یا لباس می‌تواند مشکلات به مراتب جدی‌تری را به‌وجود آورد.
  • تیشرت لانگ، پیراهن چهارخونه، پیراهن ساده، تیشرت‌های چاپی، تیشرت یقه کوبایی و... از مواردی است که برای تیپ‌های اسپرت پیشنهاد می‌شود.

رنگ‌های مناسب برای استایل اسپرت

برای داشتن استایل مردانه جذاب به ترکیب رنگ‌ها توجه کنید. از رنگ‌هایی استفاده کنید که بیشترین هماهنگی را با هم دارند یا اینکه مکمل هم هستند

  • سفید و سبز از جمله رنگ‌هایی است که جذابیت زیادی دارد و در سال 1402 بسیار ترند شده است.
  • خاکستری و صورتی می‌تواند تیپ مردانه شیک را به‌خوبی معرفی کند. با این ترکیب رنگی، حس خوبی به اطرافیان انتقال می‌دهید.
  • خاکستری و زرد دو رنگ مکمل هستند و برای تیپ اسپرت مردانه کارایی زیادی دارند.
  • کرم و قهوه‌ای سبک مینیمال را به‌خوبی یادآوری می‌کنند و می‌توانند به‌اندازه سایر رنگ‌ها جذابیت داشته باشند.
  • رنگ آبی و نارنجی انرژی مثبت زیادی به همراه دارد و می‌توانند باعث بالا رفتن اعتماد‌به‌نفس‌تان شوند.

استایل مردانه اسپرت

جمع‌بندی

برای رفتن به عروسی، می‌توان استایل اسپرت مردانه را با اکسسوری‌هایی مثل ساعت، کمربند جذاب و... تکمیل کرد. برای جذابیت ظاهری بیشتر استایل اسپرت مردانه بهتر است از کفش کتانی، کفش کالج، پیراهن چهارخانه، کت و شلوارهای غیر کلاسیک، شلوار بنگال، جین و... استفاده کرد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد